Wednesday, September 16, 2009

Peluang Bisnes

Perniagaan MLM atau Networking ini sebenarnya bukanlah asing atau baru pertama kali kita dengari di Malaysia. Tetapi kebanyakkan dari masyarakat memandang ianya suatu sistem pyramid yang memanipulasi golongan bawahan atau downline. Banyak juga perkara negatif yang sering bermain diminda seperti berkata; “penat-penat aku berusaha, orang di atas yang dapat habuannya”.

Sebaliknya jika kita amati ianya bukanlah seperti yang selalu digembar-gemburkan. Percayalah kehidupan kita pun merupakan satu kitaran dan pusingan roda. Hari ini anda tolong orang di atas, besok lusa anda pula berada di atas dan orang bawah anda akan melakukan perkara sama seperti yang anda lakukan. Jadi tidak timbul anda dimanipulasi atau anda ditindas. Dan konsep dalam perniagaan MLM ini amat mudah difahami iaitu; Jika downline berjaya maka barulah upline berjaya dan juga sebaliknya. Jadi kerjasama antara kedua-duanya amat penting. Dan cerita serta ajar ilmu selok-belok perniagaan yang anda pelajari dari upline kepada downline dan bimbing mereka sehingga berjaya.

Tiada yang mustahil dalam perniagaan MLM ni, yang utama anda yakin dan berilah peluang kepada diri anda untuk buktikan dan berjaya. Mungkin ia memakan masa, namun berkat usaha dan kesabaran insyallah ianya pasti berjaya suatu hari nanti. Tiada kejayaan tanpa usaha yang berterusan.

Kajian telah dilakukan oleh pakar perniagaan tentang ekonomi mahu pun bidang perniagaan dan kesimpulan yang boleh dirumuskan adalah seperti berikut:

• Abad ke 19 = Sektor Pertanian
• Abad ke 20 = Sektor Perindustrian
• Abad ke 21 = E-Dagang

Dengan bisnes yang ditawarkan, anda seharusnya mengambil peluang dan jadikan bisnes networking ini sebagai permulaan kepada kejayaan yang anda impikan. MLM dalam produk dan bidang permotoran ini hanya satu di Malaysia jika dibandingkan dengan produk kesihatan yang lain. Jadi anda tidak perlu gusar dengan keupayaannya untuk pergi lebih jauh lagi.

Fikirkan sejenak.. jika anda bekerja dengan syarikat atau konvensional bisnes mampukah anda menjana pendapatan sebanyak 5 angka sebulan. Atau adakah anda bekerja keras untuk impian sendiri atau impian syarikat?. Dan anda mungkin dapat bonus setahun sekali dan sedikit kenaikan gaji setelah berhempas pulas dan itu pun jika masih ada kuota dan siapa anda di syarikat. Tetapi dengan networking ini bonus anda dikira hari ke hari tidak kira anda siapa, lawa atau oku sekalipun.

Mulakan langkah dan anda berpotensi menjadi seorang usahawan berjaya dengan menghubungi saya, Shah (019-2426913) untuk temujanji dan maklumat seterusnya.

No comments:

Post a Comment